onsdag den 20. juli 2011

Dronningen lever og har det godt

I dag er det en uge siden at jeg i hast måtte tilføre en ny dronning til mit enlige bistade, så nu var det tid til en inspektion. Jeg har haft en god fornemmelse mht den nye dronning. Bierne har været aktive i haven, slet ikke så passive og rådvilde som det var, da hun manglede. Alligevel var jeg lidt spændt. Heldigvis fandt jeg dronningen præcist hvor jeg regnede med, på den midterste yngeltavle (det er hende med den hvide klat maling på ryggen).
The new Queen is alive and well
Jeg blev faktisk så begejstret for at se hende, at jeg rent glemte at se efter æg og larver på tavlen, men mon ikke det er ok? Bierne var i øvrigt også godt på vej til at fylde en tavle med honning.

Den æske hun kom I, ser sådan ud, og var åbenbart stadig meget interessant. Den var i hvert tilfælde fyldt af bier, da jeg tog den ud. 













Og sådan sad den mellem rammerne, da jeg satte hende ind. Bemærk tændstikken, som holder rammen oppe.

1 kommentar:

  1. Hej Henrik.

    Tilykke med bierne. Det var godt at dronningeskiftet gik så gnidningsløst. Jeg er selv ny biavler. Jeg var i forsommeren for langsom til at give bierne plads, med det resultat at jeg har haft sværmproblemer. Det er selvfølgeligt ikke godt at bierne sværmer, men det var virkeligt morsomt at fange dem.

    Jeg glæder mig til at følge din blog og dine bier.

    Med venlig hilsen

    Orla

    SvarSlet