fredag den 5. august 2011

Bierne tager godt fra af foderet

Bierne har nu to gange, med nogle dages mellemrum fået en smule ApiInvert foder. Første gang jeg fodrede var der så meget aktivitet ved stadet, at jeg frygtede røveri (at bier fra andre stader kommer for at snuppe foderet). Derfor valgte jeg at lukke indflyvningsspalten, og kun lade en åbning på 2 cm være tilbage. På den måde kan selv en svagere bifamilie forsvare sig mod indtrængende bier. Jeg fandt også ud af, at det er en god idé at fodre sidst på dagen, når bierne er gået til ro. Det giver lidt mindre "tumult".


Bierne besøger stadig ivrigt havens blomster, her en tidsel, som fruen lod stå, for at se hvad den blev til. Det er bierne glade for. De besøger også hindbærbuskene flittigt, så jeg er spændt på at se, om det kan aflæses i dette års høst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar